Hoe zorg je ervoor dat je jezelf magnetisch maakt voor klanten en omzet? Al vanaf het begin van Kern Coaching en Training werk ik met de wetten van aantrekking. Mensen vragen wel eens “Hoe doe je dat?” Het spel van creatie en manifestatie is in essentie eenvoudig : alles wat je uitstuurt krijgt zijn antwoord in de buitenwereld.
Natuurlijk hoef je het hier niet mee eens te zijn. Het is mijn kader van de werkelijkheid en het is hoe ik het zie. Je kiest er zelf voor of je dit een aantrekkelijk of een lastig kader vindt en jij bepaalt of je het wilt geloven of niet.
Mijn verhaal is dat het voor mij heeft gewerkt en werkt! Als het je interesseert lees dan door.
Als alles in de buitenwereld jouw spiegel is, nodigt dit je uit om regelmatig naar binnen te gaan en te onderzoeken wat je uitstuurt. Bedenk dat wat je uitstuurt persoonlijk en dus niet algemeen is. Als je dezelfde werkelijkheid hebt als ik, wil niet zeggen dat we hetzelfde hebben uitgestuurd!
Een positieve spiegel
Als de spiegel positief is (bijv. je hebt voldoende klanten en inkomsten) dan kan het nuttig zijn ter versterking van je zelfvertrouwen om bijv. bij je zelf te constateren “Kennelijk geloof ik nog steeds dat er financieel gezien voor mij gezorgd wordt. Ik heb nooit rood gestaan en ik zal nooit rood staan op mijn bankrekening. Er zal altijd voldoende geld zijn om te betalen wat ik nodig heb.”
En
“Ik geloof nog steeds dat ik klanten veel te bieden heb, dat wat ik aanbied waardevol is. Ik ben in staat dit zakelijk gezien goed in de markt te zetten. Mijn spirituele zakelijkheid heeft gewerkt en werkt nog steeds goed”.
Bij een onaangename spiegel
Gesteld het aantal klanten loopt terug (in mijn geval: het UWV draait de financiële kraan dicht en er komen geen re-integratieklanten meer). Dan wordt de vraag al lastiger. “Wat stuur ik uit dat er geen klanten meer komen?” “Wat zou iemand moeten uitsturen die dit overkomt?”
Ik ga dan vaak schrijven, gewoon allerlei dingen die bij mij opkomen. Dat zou er als volgt uit kunnen zien:
- het wordt tijd voor een andere doelgroep
- ik heb behoefte aan meer vrije tijd
- ik wil ander werk doen
- ik wil een andere opdrachtgever
- het wordt tijd om werk af te bouwen
- ik ben de re-integratie zat
- ik wil tijd hebben om mijn boek te schrijven
Tijd voor actie
Ik lees dit soort gedachten vervolgens over en voel welke uitspraak het meeste waar is voor mij. Dit laat ik dan even bezinken. Als er een antwoord is dat ik kies als de oorzaak van wat er in mijn buitenwereld aan het gebeuren is, neem ik dit serieus en ga ik hiermee aan de slag. In mijn geval is het:
Het wordt tijd voor een andere doelgroep en ik heb behoefte aan meer vrije tijd.
Als ik mijn spirituele essentie gevonden heb, ga ik dit omzetten in een zakelijk actieplan. Mijn nieuwe doelgroep is mensen die werken.
Zelfstandige professionals : die wil ik leren hoe ze zich magnetisch kunnen maken voor klanten en omzet.
Professionals in loondienst: die wil ik coachen in het leren van ervaringen zodat ze beter functioneren.
Gelukkig ben ik behalve spiritueel ook een zakelijke ondernemer: ik maak vervolgens een marketingplan dat zorgt dat mijn nieuwe keuze het komend jaar goede kans van slagen heeft.
En dat wordt mijn affirmatie voor 2011 (staat al in mijn nieuwe agenda en is verwerkt in mijn wachtwoorden):
2011 Het Jaar voor Geluk en Su€€es!
Ik wens iedereen die dit leest toe, dat dit ook voor jou waar is!
Concrete plannen:
in het voorjaar geef ik een driedaagse workshop voor ZZPers: Het Spel van Creatie en Manifestatie, met als ondertitel Hoe maak je jezelf magnetisch voor klanten en omzet? Ben je geinteresseerd en wil je op de hoogte gehouden worden van data en andere informatie? Stuur een email naar loes@kerncoaching.nl of meld je aan door het invullen van de velden in de kolom rechts onder.
Loes Vrolijk
By Liny 13 december 2010 - 10:34
ik word blij van wat je schrijft en hoe je schrijft. Juist door het persoonlijke maakt het indruk op me. Ik ben ook bezig met de wet van creatie en manifestatie. Bij jou. Dank je!!
atieve wet.